top of page

DRØMMEBADET TAR FORM


Betalt annonsørinnhold

Drømmebadet tar form og her er noen av produktene jeg har valgt hos Rørkjøp.

Time etter time på Instagram og Pintrest, og hodet ned i flere titalls kataloger, i tillegg til en rekke besøk i butikker, i showroom og lange telefonsamtaler med min serviceinnstilte og kunnskapsrike kontakt hos Rørkjøp: Å finne produktene til drømmebadet er en tidkrevende affære. Her presenterer jeg noen av mine valg.

Badekaret

La oss starte med badekaret – kanskje det viktigste møbelet på hele badet. Valget falt på denne lekkerbisken fra Kartell by Laufen og er 2017 modellen som knapt nok har kommet til Norge ennå. Veggene er svært tynne, formen er organisk, ergonomisk og moderne, nesten som et skipsskråg. Tipper det blir noen timer oppi denne skuta til høsten.

Til badekaret har jeg valgt et klassisk Arne Jacobsen-designet blandebatteri fra Vola – som er fra FS1-serien. Denne designklassikeren har jeg drømt om i lange tider og nå er den endelig i hus.

Vask, kran, speil og lampe

Servanten er fra Laufen, i Kartell by Laufen-serien. Jeg har valgt en variant med innebygd vegghengt kran, også den fra Laufen. Den innovative keramikken som Laufen bruker er ultra tynn, veldig sterk, elegant og arealbesparende, og brukes i både vasken og badekaret jeg har valgt.

Vasken er firkantet, stram og minimalistisk og blir en flott kontrast til det runde speilet fra Kartell by Laufen med innebygd leddlys bak og innramming i den klassiske, blanke krystall Kartell-serien. Speilen heter All Saints Mirror. Lampen skal henge til venstre for speilet og er fra samme serie og heter Pendant lamp.

Toalettet

Riva-toalettet, også dette fra Laufen, er en historie for seg selv. Det kommer med praktisk nattlys under porselenet. Og ja, det kan lagre forhåndsinnstilling med egendefinert spyleinnstilling for hvert familiemedlem og kommer med egen fjernkontroll. Dette blir en ny erfaring! Jeg tror jeg må lage et eget innlegg på toalettet når jeg har begynt å bruke det.

Veien videre med Rørkjøp

Det gjenstår å lande beslutningen om hvilken løsning vi skal gå for under vasken. Foreløpig tror jeg vi heller mot en hylleløsning som plassbygges og som tar opp i seg noen av elementene som vil være i motsatt ende av rommet. Vi har heller ikke landet helt på dusjvegg-løsningen enda. Blandebatteriet til dusjen er også fra Laufen. Det skal blir en ett-greps innebygget løsning med stor takdusj. Den kan jeg skrive mer om siden, jeg må jo spare noen godsaker også.

RECENT POSTS

ARCHIVE

bottom of page