top of page

BADER I HERLIG INTERIØR


Betalt annonsørinnhold

Badekar midt på gulvet, romslig dusjhjørne med regndusj, dusjtoalett, 10 lyskilder av ulik slag, lyslenker, grønne planter og vakre designklassikere er noen av fasilitetene en kan meske seg med på det 10 kvadratmeter splitter nye spa-badet mitt som jeg har laget sammen med Rørkjøp.

Romslig kar med rå badekomfort

Rett innenfor døra finner du badekaret som er fra Laufen. Selv om godset er syltynt, men la deg ikke lure, det veier godt over 100 kilo, noe som skulle indikere ekte kvalitet. At karet er romslig er det ingen tvil om. At det også har fantastisk sitte-/liggekomfort kan jeg i høyeste grad skrive under på.

Opp fra gulvet stikker Vola-krana – en Arne Jacobsen-klassiker jeg har siklet på i mange år.

På flere av veggene og hele gulvet har jeg valgt mikrosement. Det gir et industrielt preg på badet, det er derfor viktig å myke opp med noe organisk. Store grønne planter fra Plantasjen, en krakk fra Multitrend og såpedispensere fra Zone Denmark, er slike innslag som er med på å gjøre atmosfæren lun og hyggelig.

Massevis av deilig lys

Bruken av de mange lyskildene er dessuten også med på å skape ulike stemninger – fra flombelyst sminkerom til dunkel og lun cave. Valget er mitt :) Her må det legges til at man aldri – jeg gjentar aldri – kan få for mange stearinlys når man kryper oppi karet med et glass vin, en god bok og noe deilig musikk på høyttaleren i vinduskarmen. Nevnte jeg reinsdyrskinnet på gulvet? Mmm, igjen et organisk element som i tillegg luner og lager fin og myk stemningen.

Dusjnisje med regndusj

I dusjnisjen er det særlig tre ting jeg vil trekke frem: Purus-sluket med massevis av alternative topprister i ulike farger og utførelser. Regndusjen fra Kartell by Laufen som virkelig er som å stå under en foss av deilig vann. Og dusjveggen i klart glass som er skreddersydd på mål. Alt i alt en deilig liten oase for en velvære-junkie.

Kartell by Laufens-peil med lys

Servanten er Kartell by Laufen, det samme er speilet på veggen. Armaturene er innebygget – en for kaldt og en for varmt vann. Benken er smurt i mikrosement, er kongesolid festet i veggene. Den er laget på spesialmål for akkurat mitt bad, av løsningsorienterte håndverkere i Rørkjøpsystemet – Vinderen bad. Under er det god plass til både søppelspann og diverse forbruksartikler som trengs for å drifte badet.

Japansk dusjtoalett

Apropos forbruksartikler: På dette badet trengs ikke toalettpapir, om man ikke vil. For ja, det papirløse toalett finnes. Dette er altså litt av en maskin. Om den har ledlys med nattfunksjon? Å ja da! Greit å slippe å slå flombelysning nattestid. Om den har fjernkontroll? Selvsagt. Touchscreen, som reneste Iphonen, med massevis av funksjoner. Og om det vasker deg der bak? Visst pokker...! :)

Vinn et bad

Drømmer du om nytt bad, eller oppgradering av det badet du allerede har? Har du spørsmål om produktene? Ta kontakt med Rørkjøp som kan veilede deg til å finne akkurat det som passer perfekt til deg J PS; nå kan du vinne et splitter nytt bad til deg eller til en venn! Det har jeg skrevet om tidligere - sjekk denne siden for mer informasjon :)

RECENT POSTS

ARCHIVE

bottom of page