top of page

Med disse to enkle grepene, gjør du badet ditt genialt


Betalt annonsørinnhold

Jeg ble utfordret av Foss bad: hvordan ville du med enkle grep oppgradere badet ditt med smarte løsninger?

Foss bad er en norsk kvalitetsprodusent av baderomsmøbler og –utstyr, og det manglet ikke på spennende muligheter da jeg begynte å klikke meg rundt i katalogen. Men hva var det som både var enkelt og genialt på en gang?

MOON RUNDT SPEIL med lys og anti-dugg

God belysning og speil av høy kvalitet betyr mer for badet enn mange tror – det skaper mer atmosfære og lunhet, noe som kjennetegner et bad av god kvalitet.

Jeg gikk for et rundt speil med stor speilflate. De kommer i tre størrelser, 60, 80 og 100 cm i diameter. Jeg gikk for den på 80 cm som passer godt til mitt bads størrelse. Hadde jeg hatt plass, kunne det godt vært jeg hadde satt sammen to speil i ulike størrelser for å tilføre enda mer organiske former. Speilet er selvsagt godkjent for bruk i våtrom – men passer også fint i andre rom.

I tillegg til at det ser veldig bra ut, har nydelig lys som gjør at du kan bruke det som sminkespeil, kommer også speilet med et smart varmefelt med antidugg-funksjon. Dette er rett og slett genialt, og her i huset går speilet bare under navnet ”the magic mirror”.

Har du ikke mulighet for å legge opp strøm til baklys så har også Foss bad enkle runde speil med frostet kant i 60 og 75.

En genial og enkel VARIANT

VARIANT-serien tilbyr, som navnet sier, mange varianter og løsninger på alt fra skap, skuffer, fronter og flotte, forseggjorte detaljer som glass i skuffene.

Det er også kommet en stilig sittebenk i serien, og det var det andre produktet jeg valgte da jeg skulle gjøre en enkel, men genial oppgradering.

Benken kommer i tre ulike størrelser, både 60, 90 og 120 cm. Jeg gikk for den på 120 cm som har to skuffer innvendig, men kun en front. De fleste bad har jo noe begrenset plass, og jeg tenkte at det hadde vært smart med et kombinasjonsmøbel, som både kunne fungere som en sitt-ned-sted for omkledning og den gode spa-følelsen, og lagring av det ikke ubetydelige antallet ting og tang man gjerne har på et bad i et hus med tre damer.

Benken er fin for folk i alle aldre, for eksempel om du har mindre barn som trenger noe å stå på når de skal nå opp til vasken.

Benken glir flott inn i resten av interiøret med en helhetlig utførelse som servantskap Selve topplaten på sittebenken, kommer i tre varianter - hvit, betongfarget eller med Eik struktur eller Feelgood om du velger disse utførelsene. Benken har to bein foran og festes i veggen i bakkant.

Du kan også tenke utenfor badets fire vegger – sittebenken gjør seg nemlig like godt i yttergangen som på badet for oppbevaring av luer, votter eller sko. Eller noe helt annet.

Og du: Foss bad ha også en egen serie som er perfekt for deg med et lite bad eller om du har et gjestetoalett som skal oppgraderes.

RECENT POSTS

ARCHIVE

bottom of page